Technologia OCR – co to jest i jak można ją wykorzystać?
Skrót OCR (z ang.) Optical Character Recognition to technologia umożliwiająca optyczne rozpoznawanie znaków. Program odczytuje i zamienia na wersję cyfrową znaki z różnego rodzaju dokumentów – pisanych ręcznie, plików graficznych lub wydruków.
Programy tworzone na podstawie technologii OCR pozwalają przyspieszyć pracę – szczególnie działów księgowości. Takim narzędziem usprawniającym obieg dokumentów i płatności w firmie jest aplikacja online EasyDocs. Platforma powstała z myślą o przedsiębiorcach, którzy chcą zaoszczędzić czas i uniknąć błędów w dokumentach.
Jak OCR sprawdza się w aplikacji?
Po dodaniu pliku, skanu lub zdjęcia dokumentu do EasyDocs, aplikacja odczytuje znajdujące się na nim dane, które później są weryfikowane przez użytkownika i automatycznie wprowadzane do systemu. Zapisane dokumenty są automatycznie przydzielane do odpowiednich segregatorów, dodatkowo użytkownik może wyszukać je po frazie, co znacznie przyspiesza procesy administracyjne. Z zapisanych dokumentów można generować raporty i wysyłać paczki przelewów.
OCR a skaner
Skaner tworzy obraz dokumentów, za to OCR rozpoznaje znaki i konwertuje je na tekst. Dzięki OCR otrzymujemy dane w formie tekstowej, które możemy kopiować, zmieniać i zapisywać w systemach.